Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

Museojunat Kokkola–Pietarsaari–Kovjoki & avoimet ovet Kovjoella / Museitåg Karleby–Jakobstad–Kovjoki & öppet hus i Kovjoki

5 lokakuun 2024 klo. 9:44 - 17:21

Lauantaina 5.10.2024 Haapamäen Museoveturiyhdistys ry liikennöi Dm7-lättähattumuseojunilla Kokkolasta Kovjoelle Pietarsaaren kautta ja takaisin, ja Kovjoen kotiseutu- ja museoyhdistys järjestää avointen ovien päivän Kovjoen asemalla.

Juna lähtee Kokkolasta klo 9.44, pysähtyy Pännäisissä ja Pietarsaaressa saapuen Kovjoelle klo 11.12. Siellä pysähdymme reilun tunnin verran ja tänä aikana teillä on mahdollisuus lyhyeen ajeluun kapearaiteisella LKM-dieselveturilla, ja tutustua yhdistyksen kalustoon, joka koostuu erilaisista kapearaiteisista vetureista. Café Emma tarjoaa lettuja kerman ja hillon kera sekä kahvia/mehua. Lättähattujuna lähtee takaisin Kokkolaa kohti klo 12.25 pysähtyen Pietarsaaressa, Pännäisissä ja Kruunupyyssä.
Iltapäivällä ajetaan kaksi vuoroa Pietarsaaresta Kokkolaan ja takaisin, pysähdyspaikat Pännäisissä ja Kruunupyyssä. Katso aikataulu tarkempia aikoja varten.

Huomaa, että Pietarsaaren ja Kovjoen välillä juna käyttää Pännäisten kolmioraiteen eteläsivua kulkematta lainkaan Pännäisten aseman kautta! Pietarsaaressa juna pysähtyy heti Siikaluodon alikulusta pohjoiseen ratapihan itäpuolella. Yleisö pääsee junalle aidassa olevasta aukosta K-Citymarketin eteläpuolella olevan ekopisteen vieressä.

Katso tarkemmat aikataulut ja lippujen hinnat.

Lämpimästi tervetuloa kyytiin ja Kovjoen Asemalle!

Lördagen 5.10.2024 kör Haapamäen Museoveturiyhdistys ry charmigt rälsbusståg av typ Dm7 från Karleby till Kovjoki via Jakobstad och tillbaka, och Kovjoki hembygds- och museiförening r.f. har öppet hus vid Kovjoki station.

Tåget avgår från Karleby kl. 9.44, gör uppehåll i Bennäs och Jakobstad samt ankommer Kovjoki kl. 11.12. Där gör vi drygt en timmes uppehåll och under tiden har ni möjlighet att åka en kort tur med det smalspåriga dieselloket LKM, samt ta del av föreningens maskinpark som består av olika smalspåriga lok. Café Emma erbjuder plättar med grädde och sylt samt kaffe/saft. Rälsbussen går tillbaka mot Karleby 12.25 och gör uppehåll i Jakobstad, Bennäs och Kronoby.
På eftermiddagen går det sammanlagt två turer från Jakobstad till Karleby och tillbaka med uppehåll i Bennäs och Kronoby. Se tidtabell för de exakta tiderna och biljettpriser.

Observera att tåget använder södra grenen av Bennäs triangelspår på sträckan mellan Jakobstad och Kovjoki utan att passera Bennäs station! I Jakobstad stannar tåget strax norr om Sikörens underfart på östra sidan om bangården. Allmänheten kommer åt tåget genom öppningen i stängslet bredvid ekopunkten söder om K-Citymarket.

Varmt välkomna ombord och till Kovjoki Station!
———————————————————

Aikataulu/Tidtabell: